Tuesday, 20 September 2011

Who knew first about Crown Prince's visit?

Murdoch and Fairfax newspapers argue with each other. That's nothing new, but it is a kind of ironic, that the two equally fiercely republican papers argue about who first published news about the Danish Crown Prince Frederik and Crown Princess Mary's visit to Australia. Today The Age claimed the crown for itself.
RUPERT Murdoch's excited minions grabbed the 'exclusive' stamp again and plastered it over a Sunday Herald Sun story about Denmark's Crown Princess Mary and Crown Prince Frederik coming to Australia on November 19, the headline saying 'Aussie tour dates revealed'. This column revealed on August 3 that the couple were arriving on November 19 to head the Bright Green Denmark business and trade delegation and show off their twins. Royal bridesmaid Amber Petty is 'massively excited' about the visit. The tabloid said the couple was tipped to attend the Alannah and Madeline Foundation Starry Starry Night ball, a fact also mentioned in this column and in 3AW's Rumour File in July. Not that anyone wants to ruin the 'exclusive' excitement.

1 comment:

Nuno Castelo-Branco said...

The British lost a good opportunity to arrest Murdoch . This "godfather" can easily be accused of subversion.